Hvilket kurs passer?



Vi har kurs for ALLE, både nybegynner, erfarne og for deg som er midt i mellom:)

Hvis du er helt ny, anbefaler vi et nybegynnerkurs for en grundig og systematisk introduksjon , men vi har også mange andre kurs som ikke krever noen forkunnskaper. Mange tror at man må være myk for å gjøre yoga, dette stemmer over hodet ikke! Yoga kan gjøres av alle, stive, korte, lange og brede. Menn, kvinner, gamle og unge.


Yoga grunn teknikk passer for deg som ønsker å lære solhilsen basert yoga. Har du plager/begrensninger i muskler og ledd, og/eller ønsker å lære om stressmestring, anbefales Yin/Restorative yoga, Deva Yoga og Yoga mot stress.

Et intro/nybegynnerkurs vil gi deg en dypere forståelse for hvordan vi fungerer, og hvorfor vi gjør som vi gjør, både i hverdagen og i selve yogatimen. På alle disse kursene lærer du konkrete verktøy og teknikker du kan ta i bruk i hverdagen.

Yoga for Stive Menn er et eget yoga kurs for menn med fokus på god rygg helse. Vi gjør enkle skånsomme øvelser som både styrker og myker opp, jobber med statisk og dynamisk uttøyning, samt styrke av kjernemuskulatur og stabiliserings trening. I tillegg vil du lære ulike puste teknikker og om stressmestring.


Alle Myk Flyt Yoga timene har åpent nivå, og passer både til deg som har gjort yoga før, og til deg som er helt ny. Ingen forkunnskaper nødvendig. Disse timene er mer aktiv enn Deva Yoga/Yoga mot stress/Yin Restorative men fortsatt skånsom for kroppen.  


Yoga mot stress er en rolig time for deg som ønsker å stresse ned, vende oppmerksomheten innover og mykgjøre kropp og sinn fra innsiden. Vi gjør skånsomme tøye øvelser for å åpne hofter og bryst muskulatur. Her gjøres skånsomme og stress reduserende øvelser, med innslag fra både Deva Yoga, Yin Yoga og Restorative Yoga. Passer for alle nivå.

Deva Yoga er basert på en fast serie av rolige , dynamiske øvelser spesielt utviklet for deg som har muskel og leddplager. Med fokus på dyp pust gjennom hele timen virker også denne timen svært stress reduserende. Begge timene kan inneholde både meditasjon og pranayama (pusteøvelser) Passer for alle nivå.

Pilates er åpent for alle. Er du helt ny, kan det ta litt tid å komme inn i puste teknikken og måten vi bruker kroppen på, men selve øvelsene er enkle og blir instruert rolig og grundig.

Yogalates har et litt høyere tempo enn Pilates, en blanding av det beste fra to verdener. Passer for deg vil utøve en dynamisk, varmende og styrkende treningsform. Åpent for alle.

Vinyasa Yoga er for deg som ønsker å utøve yoga som en aktiv og dynamisk yogaform, hvor man får både utfordring, treningseffekt og ro i sinnet. Her flyter vi gjennom ulike sekvenser i takt med pusten. Det er variasjon fra gang til gang. Vi kan også av og til utforske mer avanserte stillinger som arm balanser, hodestående og håndstående, for de som ønsker det. Det er en fordel om du har gjort solhilsen basert yoga før, men du trenger ikke ha et høyt nivå. Alle nivå er velkommen. Vi følger/lytter til egen kropp.

Rocket Yoga er en energisk, aktiv og varmende yogaform, hvor rytme og tempo er en viktig del. Vi flyter gjennom yogastillingene med å bruke ujjai pust og dristhi/fokus. Denne yoga formen er skapt av Larry Schultz og er en modifisert utgave av tradisjonell Ashtanga Yoga, primary og intermediate series. Rocket Yoga er lekent og effektivt med styrke, aktiv tøyning og lekne armbalanser. Med rom for mange modifikasjoner er det tilgjengelig for de aller fleste. It´s Yoga! 
Navnet Rocket Yoga –> fordi : “you get there faster”
Vi løfter energien – vi løfter oss selv 💛 til frihet og transformasjon 🚀

Ashtanga Vinyasa Yoga for deg som liker faste rutiner/sekvenser og en fysisk aktiv yogaform. En dynamisk varmende yogaform hvor pust, bevegelse, dristhti (fokus) og meditasjon forenes. Denne klassen er basert på første serien, “Primary Series” bestående av ca. 50 stillinger/øvelser (asanas).

Follow the yogi 
En morgen praksis med lite eller ingen instruksjoner. Yogien kan være læreren, eller deg selv. Vi kommer i stillhet, praktiserer i stillhet. Stillheten lærer deg til å lytte. Mulighet til å høre din egen indre lærer. Utforsk praksisen, stol på prosessen og fokuser på det du kan gjøre. Gjør det som føles bra, hver praksis er verdifull. Lytt til pusten. Bruk drishti/fokus til å holde deg oppmerksom. Husk at du er god nok akkurat som du er og at du gjør det kjempebra!  Senk skuldrene – pust inn – pust ut – og vi gjentar


Yoga er en praksis/øving, man kan ikke bli god i Yoga , men man kan bli god å praktisere yoga. Tiden er NÅ✨

Gravid? Hvis du har gjort yoga før går det fint å delta. Det viktigste er å lytte til kroppen og ikke gjøre noe som en føler motstand mot. Ting å huske på: når man er gravid har man et høyere innhold i kroppen av hormonet relaxin som gjør at vev og ligamenter blir mykere. En fordel når man skal føde, men vær forsiktig så man ikke overstrekker/tøyer for mye i stillingene slik at det kan oppstå problemer i fremtiden. Man skal også være forsiktig med vridninger. Magen vil sette noen naturlige begrensninger etterhvert som den vokser, og man gjør de tilpasninger som trengs for at øvelsene skal være behagelig og fungere. I avspenningen på slutten av timen anbefales at gravide ligger på venstre side av kroppen for å unngå å hindre blodtilstrømningen til uterus. Si fra til læreren som holder timen, slik at øvelsene kan bli tilrettelagt underveis.

Alle kurs hos oss har fokus på nærvær i kropp og sinn. Det er uansett viktig å huske på at din beste lærer er deg selv og din egen kropp. Yoga handler om å møte seg selv der man er med aksept og toleranse, om konsentrasjon, fokus og om å ta kontroll over eget mentalt og kroppslig liv slik at sanser og mental aktivitet faller til ro. Målet med yoga er å skape ro, fokus og konsentrasjon og oppnå stillhet.

Det fine er at YOGA og PILATES kan gjøres av ALLE, og at vi jobber ut fra våre egne forutsetninger, dagsform og historie i kroppen. For uansett om vi er unge eller eldre har vi som regel noen hensyn vi trenger å ta i kroppen vår. Det kan være gamle skader, slitasjer eller tegn fra livet eller det kan være psykiske lidelser. Alt dette tar vi med oss inn i praksisen, vi jobber med det og tar hensyn til det.

Hjertelig velkommen 🙂

Join event

You will receive a confirmation e-mail once you click send. If not, please check your spam folder and mark the e-mail as safe.